Rozpoczynając kwiecień od mocnego akcentu sam się zastanawiam ile wrażeń ten wiosenny miesiąc po sobie zostawi. Kilka koncertów w krótkich odstępach czasu - również i zespołów, które do Polski przylatują po raz pierwszy. Jak zapamiętają nasz kraj, jak zapamiętam ich koncerty? Te pytania będą się przewijać prawdopodobnie przez cały miesiąc. Oprócz przeglądu koncertów audycja miała jeszcze 3 mocne akcenty - ale o tym w dalszej części notki. Mnie osobiście ucieszyło, że po kilku słabszych w moim odczuciu audycjach wreszcie przyszło tak potrzebne przełamanie i jestem zadowolony z końcowego efektu :).
Playlista 03.04.2012 (Mocne wejście w Post-Rockowy kwiecień)
1. Russian Circles - Batu [Empros. 2011]
2. If These Trees Could Talk - From Roots To Needles [Above The Earth, Below The Sky. 2009]
3. Junius - Betray The Grave [Reports From The Threshold Of Death. 2011]
4. The Samuel Jackson Five - Postman's Joke [Same Same, But Different. 2001]
5. Sleepmakeswaves - So That The Children Will Always Shout Her Name [In Today Already Walks Tommorow EP. 2008]
6. Atlantis - Breathe Slowly [La Petite Mort EP. 2012]
7. Atlantis - Esther [La Petite Mort EP. 2012]
8. Leech - October [If We Get There One Day Would You Please Open The Gates?. 2012]
9. Leech - Amazing Hog [If We Get There One Day Would You Please Open The Gates?. 2012]
Dwie dekady historii Post-Rocka (2007: Part 2):
10. *shels - The Conference Of The Birds [Sea Of The Dying Dhow. 2007]
11. Joy Wants Eternity - Uriel [JXXIII. 2007]
12. Joy Wants Eternity - Yet Onward We Marched [JXXIII. 2007]
13. High Dependency Unit - Sasparilla [Fire Works. 2001]
Odkryciem miesiąca marca została kapela Leech - pochodzący z Niemiec zespół Post-Rockowy , który przed kilkoma tygodniami wydał fenomenalną moim zdaniem płytę If We Get There One Day Would You Please Open The Gates?. Zdominowała ona moje słuchawki w marcu, więc nie miałem żadnych wątpliwości by wyróżnić właśnie Leech.
W ostatnich dniach swoją nową EPkę wydał też niderlandzki Atlantis - tym razem są to 4 utwory - 2 krótkie (mocno industrialne) i 2 długie (rozbudowane i eklektyczne). Gilson Heitinga zaprosił do współpracy wokalistę i gitarzystę Cult Of Luna - Johannesa Perssona. W kończącym ten minialbum utworze "Esther" wystąpił on gościnnie na wokalu - eksperyment ten moim zdaniem znakomicie się udał i mocny growlowy, gardłowy krzyk doskonale wpasował się w metaliczne, mechaniczne, gitarowe łojenie. Bardzo cieszy sięganie przez Gilsona po różne środki artystycznego wyrazu i co najważniejsze - są to zazwyczaj próby udane.
Muzyczny kącik historyczny to również mocniejszy akcent. Płyta Sea Of TheDying Dhow to Post-Rockowa produkcja z mocniejszymi Post-Hardcore'owymi wstawkami i orientalnym smakiem (trąbki i inne dęciaki). Jedna z najlepszych płyt (generalnie) 2007 roku i pewne miejsce w Dwóch dekadach. Joy Wants Eternity to z kolei projekt grający spokojniejszą muzykę i nijako na wyciszenie pod koniec audycji znalazł swoje miejsce w kąciku.
Cytat z audycji wybrany z rąk (a właściwie ust) Juniusa jest dzisiaj składany. Mówiący o strachu i rozpaczy. Dobitnie jest też podkreślone, że należy się tym uczuciom przeciwstawiać i im nie ulegać - mimo ich potęgi i mocy:
"When fear is king
and despair is a tyrant
Will you rise?
Say you will."
by Junius
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz