wtorek, 14 sierpnia 2012

If the world was in flight, what did you wait for? If the world isn’t gonna end…

Gdybym miał opisać wszystkie wydarzenia chronologicznie to jak pokazuje poniższe zestawienie powinienem zacząć od *muszelek. Po wprowadzającym "Conqueror" miałem okazję pokrótce podsumować najnowsze dzieło Mehdiego Safy - czyli debiutancki album jego nowego, noszące wyraźne znamiona supergrupy projektu Ancients. Star Showers On The Euphrates są nijako przedłużeniem działalności Mehdiego w *shels i dzielą z tym zespołem doprawdy sporo muzycznych podobieństw. Z lekka podniebny nastrój pozostał jeszcze przez kilkadziesiąt minut Post Scriptum za sprawą mojego pierwszego lotu i wrażeń, z którego musiałem z Wami podzielić. Energetyczne "In Flight", oniryczne "Full Flight" i klasycznie Post-Rockowe "Golden Sky" mam nadzieję dobrze udźwiękowiły moje opowieści o tym wyjątkowym powietrznym spacerze.

Playlista 07.08.2012 (And the air on the outside...)

1. *shels - Conqueror [Plains Of The Purple Buffalo. 2011]
2. Ancients - Satellites [Star Showers On The Euphrates. 2012]
3. Ancients - Cassiopeia [Star Showers On The Euphrates. 2012]
4. God Is An Astronaut - Golden Sky [Age Of The Fifth Sun. 2010]
5. Air Formation - Full Flight [Stay Inside/Feel Everything. 2004]
6. Amusement Parks On Fire - In Flight [Out Of The Angeles. 2006]
7. Don't Look Back - Guillaume Stern [Drunk In Your Arms. 2003]
8. Don't Look Back - Farewell To The Bright Side [Brighter. 2005]
9. Don't Look Back - Dark Mobson [Brighter. 2005]

Dwie dekady historii Post-Rocka (2010: Part 3):
10. Crippled Black Phoenix - Bostogne Blues [I, Vigilante. 2010]
11. Youth Pictures Of Florence Henderson - To Sit Down Or To Follow, So I Follow [Youth Pictures Of Florence Henderson. 2010]

12. Sufjan Stevens - The Transfiguration [Seven Swans. 2004]

Odkryciem Miesiąca lipca został zespół Don't Look Back. Po dwumiesięcznej nieobecności kącik powrócił na łamy audycji przynosząc ze sobą intrygujący francuski Post-Rock, którego sposób wykorzystania sampli przynosi mi na myśl angielskie Maybeshewill. Muzycznie jest natomiast nieco spokojniej i bardziej tajemniczo.
Cytat z audycji zaczerpnąłem tym razem z twórczości Mehdiego Safy, a konkretniej z fragmentu otwierającego "Conquerora". Początki sierpnia przynoszą ze sobą powiew melancholii i nostalgii:
"Why does this have to be like this? If you don't want what just say.
Why does this have to be like this? I didn't mean it... I just said."
by Mehdi Safa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz